• 9849-xxx-xxx
  • noreply@example.com
  • Tyagal, Patan, Lalitpur

USOS UJ – Jaka praca po studiach na kierunku Media społecznościowe i zarządzanie?

Studia są ważnym etapem w życiu człowieka, dlatego warto dobrze się zastanowić jaką ścieżkę rozwoju wybrać i w czym czujesz się najlepiej. Jak kierunek “Media społecznościowe i zarządzanie” pomoże Ci w znalezieniu przyszłej pracy i dlatego warto to studiować? O tym dowiesz się z artykułu poniżej.

Studia II stopnia na USOS UJ

USOS UJ jest to Uniwersytecki System Obsługi Studiów Uniwersytetu Jagiellońskiego. UJ to niemal średniowieczna uczelnia ufundowana w 1364 roku przez Kazimierza Wielkiego. Wybierając tą uczelnię jako swoją przyszłą, masz szansę pozyskiwać wiedzę w przepełnionym historią budynku. Doskonałe grono profesorskie stwarza znakomitą atmosferę do nauki i posiada wiedzę zarówno teoretyczną jak i praktyczną.

Media społecznościowe i zarządzanie – co to za kierunek?

Mediami społecznymi określa się przekaz informacji poprzez użytkowników serwisów internetowych lub aplikacji mobilnych, w celu stworzenia interaktywnego dialogu w ramach danej społeczności internetowej. Według Encyklopedii Zarządzania główną koncepcją jest łączenie użytkowników portali społecznościowych z podziałem na przynależności do danej grupy, wzajemne podtrzymywanie więzi, interaktywne przesyłanie plików multimedialnych między sobą.

Użytkownik tworzy swój profil, na którym umieszcza ważne dla niego informacje o sobie czy treści do udostępniania innym. Ideą stworzenia takich portali społecznościowych była możliwość przeniesienia konwersacji do wirtualnej przestrzeni.

Funkcje mediów

Media te mają wiele zastosowań:

  • pomagają w łatwiejszym nawiązywaniu kontaktów i podtrzymywaniu ich poprzez społeczność portalu;
  • możliwość wykreowania doskonałej samo prezentacji dzięki sposobności samodzielnego stworzenia własnego profilu;
  • między członkami grupy istnieje opcja wymiany udostępnianymi plikami;
  • w każdej chwili istnieje możliwość obserwowania działań innych użytkowników/grupy;
  • dzięki łatwemu dostępowi do informacji, duże szanse na zaistnienie w sieci mają firmy. Poprzez założenie profilu firmowego można się doskonale zareklamować w społeczności i na lokalnym rynku;
  • dają możliwość sprofilowania i spersonalizowania reklamy;

Zarządzanie w mediach społecznościowych

Do efektywnego zarządzania mediami społecznymi należy stworzyć plan działania. Na samym początku należy pamiętać o monitorowaniu działań wokół danej marki, angażowanie użytkowników poprzez komentowania, lajkowanie. W trakcie zarządzania mediami nie można zapomnieć o analizie i planowaniu przyszłych działań na portalach społecznościowych, tak by wszystko było skonkretyzowane z nastawieniem na cel końcowy, jakim jest publikacja posta. Zarządzanie mediami społecznościowymi nie należy do najłatwiejszych zadań, jednak z pomocą odpowiednich narzędzi i dawką wiedzy, nie tylko przyśpieszysz, ale i zautomatyzujesz ten proces.

Kierunek “Media społecznościowe i zarządzanie” na USOS UJ oferuje dużą dawkę wiedzy na temat biznesu, prowadzenia portali społecznościowych, zarządzania treścią i jej planowaniem, podstawy metodologii badań naukowych czy zagadnienia z psychologii biznesu.

Jaka praca po studiach na kierunku “Media społecznościowe i zarządzanie”?

Praca po kierunku media społecznościowe i zarządzanie USOS UJ
Źródło: Pixabay.com

Studia o tej tematyce dają duże możliwości w wyborze pracy i otwierają perspektywy do poszukiwania zatrudnienia również na obszarze zawodowym spoza tej konkretnej dziedziny.

Studia na kierunku “Media społecznościowe i zarządzanie” dają predyspozycje do pracy w zawodach takich jak:

  • Community manager,
  • Social media manager,
  • Content strategist,
  • Specjalista ds. social media,
  • Analityk Social Media,
  • Specjalista ds. komunikacji wizualnej,
  • Specjalista ds. YouTube.

Kierunek ten jest dość elastyczny i z powodzeniem może być wykorzystywany w różnych specjalnościach, co znacznie intensyfikuje szanse na rynku pracy.

Źródła:

  • https://mfiles.pl/pl/index.php/Media_spo%C5%82eczno%C5%9Bciowe
  • Aichner T., Jacob F., Measuring the degree of corporate social media use, „International Journal of Market Research”, nr 57 (2), 2015,
  • Moroz M., Źródła efektywności przekazu marketingowego w serwisach społecznościowych, „E-mentor” nr 4 (36) / 2010,
  • Lupa I., Media społecznościowe w marketingu i zarządzaniu. Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki przedsiębiorstw, Wydawnictwo naukowe Sophia, 2016.

1 thought on “USOS UJ – Jaka praca po studiach na kierunku Media społecznościowe i zarządzanie?

    • Author gravatar

      Skończyłam studia na tym kierunku i serdecznie polecam. Pracuję teraz w lokalnej gazecie na pół etatu i na pełen etat w agencji reklamowej ? Świetna sprawa i jeśli ktoś jest zacięty może na prawdę robić wiele po tym kierunku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close