Studia są ważnym etapem w życiu człowieka, dlatego warto dobrze się zastanowić jaką ścieżkę rozwoju wybrać i w czym czujesz się najlepiej. Jak kierunek “Media społecznościowe i zarządzanie” pomoże Ci w znalezieniu przyszłej pracy i dlatego warto to studiować? O tym dowiesz się z artykułu poniżej.
Studia II stopnia na USOS UJ
USOS UJ jest to Uniwersytecki System Obsługi Studiów Uniwersytetu Jagiellońskiego. UJ to niemal średniowieczna uczelnia ufundowana w 1364 roku przez Kazimierza Wielkiego. Wybierając tą uczelnię jako swoją przyszłą, masz szansę pozyskiwać wiedzę w przepełnionym historią budynku. Doskonałe grono profesorskie stwarza znakomitą atmosferę do nauki i posiada wiedzę zarówno teoretyczną jak i praktyczną.
Media społecznościowe i zarządzanie – co to za kierunek?
Mediami społecznymi określa się przekaz informacji poprzez użytkowników serwisów internetowych lub aplikacji mobilnych, w celu stworzenia interaktywnego dialogu w ramach danej społeczności internetowej. Według Encyklopedii Zarządzania główną koncepcją jest łączenie użytkowników portali społecznościowych z podziałem na przynależności do danej grupy, wzajemne podtrzymywanie więzi, interaktywne przesyłanie plików multimedialnych między sobą.
Użytkownik tworzy swój profil, na którym umieszcza ważne dla niego informacje o sobie czy treści do udostępniania innym. Ideą stworzenia takich portali społecznościowych była możliwość przeniesienia konwersacji do wirtualnej przestrzeni.
Funkcje mediów
Media te mają wiele zastosowań:
- pomagają w łatwiejszym nawiązywaniu kontaktów i podtrzymywaniu ich poprzez społeczność portalu;
- możliwość wykreowania doskonałej samo prezentacji dzięki sposobności samodzielnego stworzenia własnego profilu;
- między członkami grupy istnieje opcja wymiany udostępnianymi plikami;
- w każdej chwili istnieje możliwość obserwowania działań innych użytkowników/grupy;
- dzięki łatwemu dostępowi do informacji, duże szanse na zaistnienie w sieci mają firmy. Poprzez założenie profilu firmowego można się doskonale zareklamować w społeczności i na lokalnym rynku;
- dają możliwość sprofilowania i spersonalizowania reklamy;
Zarządzanie w mediach społecznościowych
Do efektywnego zarządzania mediami społecznymi należy stworzyć plan działania. Na samym początku należy pamiętać o monitorowaniu działań wokół danej marki, angażowanie użytkowników poprzez komentowania, lajkowanie. W trakcie zarządzania mediami nie można zapomnieć o analizie i planowaniu przyszłych działań na portalach społecznościowych, tak by wszystko było skonkretyzowane z nastawieniem na cel końcowy, jakim jest publikacja posta. Zarządzanie mediami społecznościowymi nie należy do najłatwiejszych zadań, jednak z pomocą odpowiednich narzędzi i dawką wiedzy, nie tylko przyśpieszysz, ale i zautomatyzujesz ten proces.
Kierunek “Media społecznościowe i zarządzanie” na USOS UJ oferuje dużą dawkę wiedzy na temat biznesu, prowadzenia portali społecznościowych, zarządzania treścią i jej planowaniem, podstawy metodologii badań naukowych czy zagadnienia z psychologii biznesu.
Jaka praca po studiach na kierunku “Media społecznościowe i zarządzanie”?

Studia o tej tematyce dają duże możliwości w wyborze pracy i otwierają perspektywy do poszukiwania zatrudnienia również na obszarze zawodowym spoza tej konkretnej dziedziny.
Studia na kierunku “Media społecznościowe i zarządzanie” dają predyspozycje do pracy w zawodach takich jak:
- Community manager,
- Social media manager,
- Content strategist,
- Specjalista ds. social media,
- Analityk Social Media,
- Specjalista ds. komunikacji wizualnej,
- Specjalista ds. YouTube.
Kierunek ten jest dość elastyczny i z powodzeniem może być wykorzystywany w różnych specjalnościach, co znacznie intensyfikuje szanse na rynku pracy.
Źródła:
- https://mfiles.pl/pl/index.php/Media_spo%C5%82eczno%C5%9Bciowe
- Aichner T., Jacob F., Measuring the degree of corporate social media use, „International Journal of Market Research”, nr 57 (2), 2015,
- Moroz M., Źródła efektywności przekazu marketingowego w serwisach społecznościowych, „E-mentor” nr 4 (36) / 2010,
- Lupa I., Media społecznościowe w marketingu i zarządzaniu. Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki przedsiębiorstw, Wydawnictwo naukowe Sophia, 2016.
Skończyłam studia na tym kierunku i serdecznie polecam. Pracuję teraz w lokalnej gazecie na pół etatu i na pełen etat w agencji reklamowej ? Świetna sprawa i jeśli ktoś jest zacięty może na prawdę robić wiele po tym kierunku.