• 9849-xxx-xxx
  • noreply@example.com
  • Tyagal, Patan, Lalitpur

Czy używki wpływają negatywnie na mięśnie dna miednicy?

W ludzkim ciele znajduje się od 450 – 500 różnych odrębnych mięśni. Są one odpowiedzialne nie tylko za prawidłowy wygląd naszego ciała, ale przede wszystkim umożliwiają wykonywanie codziennych czynności. Aby utrzymać je w dobrej formie, trzeba wykonywać odpowiednie ćwiczenia. Nie inaczej jest z mięśniami dna macicy. Ponadto niektóre nasze przyzwyczajenia mogą wpływać na mięśnie negatywnie – tak jest w przypadku używek.

Mięśnie dna miednicy a używki

Ten rodzaj mięśni zlokalizowany jest w naszej strefie intymnej. Są one bardzo ważne, ponieważ odpowiadają za podtrzymywanie organów, które znajdują się w miednicy mniejszej, ponadto wraz z grupami innych mięśni stabilizują naszą ogólną postawę. Osłabienie mięśni dna miednicy prowadzi między innymi do takich problemów, jakim jest nietrzymanie moczu. Jest to dolegliwość, która skutecznie można nam utrudnić życie i wykluczyć z życia społecznego. Choć w początkowej fazie możemy wspomagać się takimi produktami jak wkładki higieniczne dla starszych osób, to jednak należy robić wszystko, aby schorzenie wyleczyć. W zależności od rodzaju i stopnia zaawansowania schorzenia terapie mogą być bardzo różne, a zawsze obejmują one także odpowiedni styl życia oraz rezygnację z używek, które mogą sprzyjać rozwojowi tej choroby.

Wpływ kofeiny na mięśnie dna miednicy

Kofeina w naszej diecie to przede wszystkim mała czarna lub biała, którą delektujemy się codziennie i to czasem nawet wielokrotnie. Oczywiście jest ona także obecna w gazowanych napojach oraz w herbacie. Jej nadużywanie przyczynia się do nasilenia nietrzymania moczu – nie tylko podrażnia pęcherz moczowy, ale również ma działanie moczopędne. Oczywiście nie znaczy to, że musimy całkowicie zrezygnować z kawy czy herbaty, ale zalecany jest zdecydowany umiar, np. jedna lub dwie filiżanki kawy i maksymalnie cztery filiżanki herbaty dziennie. Szczególnie w podróży warto zmniejszyć ilość tych napojów, a zapobiegawczo stosować wkładki higieniczne dla starszych osób.

Alkohol a nietrzymanie moczu

Podobnie sprawa wygląda z napojami alkoholowymi – podrażniają one pęcherz i nasilają oddawanie moczu. W wyniku tego możemy mieć uczucie wciąż pełnego pęcherza i zapobiegawczo oddawać częściej i na siłę mocz, co ostatecznie jeszcze bardziej może przyczynić się do osłabienia mięśni dna miednicy i tym samym nasilić chorobę. Ponadto napoje alkoholowe mają także negatywny wpływ na inne aspekty naszego zdrowia fizycznego i psychicznego, więc najlepiej w ogóle z nich zrezygnować. 

Palenie papierosów a nietrzymanie moczu

Nikotyna zawarta w papierosach może mieć wpływ na rozwój choroby, jaką jest nietrzymanie moczu. Przede wszystkim zaburza ona działanie estrogenów, które mają wpływ na stan mięśni dna miednicy – nie bez przyczyny najwięcej kobiet zgłasza się z nietrzymaniem moczu w okresie menopauzalnym, gdy działanie hormonów słabnie – nikotyna może ten proces przyspieszać. Trzeba także pamiętać o tym, że palenie papierosów wywołuje kaszel, który zwiększa ciśnienie śródbrzuszne, a to także przyczynia się do osłabienia mięśni Kegla i tym samym do rozwoju choroby.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close